2013. május 31., péntek

Színes vagy fekete-fehér?

Ha már kilépünk az analóg filmes fotográfia világából, és betérünk a digitális világ jóval nagyobbra szabott komfortzónájába, óhatatlanúl elkezdünk játszani, a szónak nemesebb értelmében. Egy digitális állomány átkonvertálása a teljes színtartományból a monokróm világba szinte kézenfekvőnek tűnhet, egy, jobbára fekete-fehér nyersanyagra fotografáló ember számára. Kérdés, hogy van-e értelme? Hozzáad-e a képhez, ha elveszünk a színtartományokból vagy épp ellenkezőleg, szűkíti a befogadó mozgásterét. Ennek megítélése, lehet befogadó-függő, vagy dönthet maga az alkotó erről. Azt gondolom, érdemes lehet néha a befogadó közegre bízni ennek eldöntését.



2013. május 29., szerda

WPPD III.

Bécsi Imre barátom képe megihletett és PS-ben újragondoltam egy képemet. Ez itt az ő remek képe:


Ezekután fogtam az általam elkészített képet, és kicsit megpróbáltam arra a színvilágra hangolni, úgy, hogy mindkét kép eredeti arca megmaradjon. Ez sikerült végül:



Az ötletadó én voltam, így nem plágium, hogy berakom az általam elkészült képet is. Szerintem. Ami a különbség a két kép között, hogy Imre, az általa kifejlesztett technikával "alapból" elkészítette a képet, ami instant anyagra történő fényképezés, lyukkamerával, színszűrők használatával. Amit én követtem el: lyukkamerával fotóztam, színes negatívra, és PS-ben módosítottam layereken a színeken. Egyértelmű, hogy Imréé az elismerés, amit én csináltam, játék volt. A módosítás csak a színvilágra vonatkozik.