2011. március 19., szombat

Lyuk-pillanatok I.










Nem csak panoráma formátumban "lyukaztam" Mexikóban, hanem 6x6 formában is. Persze a négyzet alakú képek más látványvilágot kínálnak, más térhatást, ezért sokkal markánsabb képi elemeknek kell rájuk kerülni, hogy önállóan is megállják a helyüket. Vagy társíthatjuk őket, itt épp ezt próbáltam ki. A perforáció nem sajátjuk, de a képeket itt mégis összefogja. Ez a három kép a hotel és környezetében készült, ezért kerültek egy képre. A kereszthívásnak köszönhetően hihetetlen inzenzítású színeket kaptam. Látszólag teljesen eltérő képek, mégis számomra a hangulatot visszaadják. Tulajdonképpen itt a színek a kapocs a képek között.

4 megjegyzés:

  1. Attila! Megkérdezhetem, mit értesz kereszthívás alatt? Még nem találkoztam ezzel a kifejezéssel :( Egyébként tényleg hatásos, de mi az alap? Negatív, vagy fordítós?

    VálaszTörlés
  2. Szia János!

    A diafilmet negatívként hivatom elő, ezt szokták kereszthívásnak mondani. Ezáltal a különböző diafajtáktól függően a következő dolgok történhetnek: szinte drámai hatásúak lesznek a színek, úgy felerősödnek, példa erre Stalter György nyolckeres könyve, bizonyos színek teljesen átfordulnak, zöld-vörös. A nehézség akkor van, ha nem egy típusú diákat használ az ember, mint én odakinn, mert ekkor ad hoc jellegűvé kezd válni a dolog, kevésbé tudod kontrollálni. Ez is tanulság volt a számomra.

    VálaszTörlés
  3. Gondoltam, hogy valami ilyesmi lehet. Meglepően jó az eredmény. Fordítva persze nem így van. Egyszer egy MTI-s laboráns diának hívott elő negatívomat. El tudod képzelni ugye az átfordult maszkot az egészen? Fizetős meló volt, s így nagy bukta. Nem velem csináltatták meg újra. Szegény Boross Pista, mindig diát vittem neki, és hiába kötöttem rá az orrára többször is, meg óriás, piros felkiáltójelek a zacsekon, hogy negatív, csak betette a diák közé, mert Vajda.
    Ezt azonban érdemes lenne kipróbálni. Lehet, hogy bekerül egy dia H. Olgába? :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem ezek külön-külön inkább... így egy kicsit erőltetett.

    VálaszTörlés